W listopadzie 2018 odebrałem mojego Tucsona (wcześniej jeździłem Ranault i kilka rzeczy wynika z porównania do rozwiązań właśnie u Renault stosowanych) i po przejechaniu prawie 30000km irytuje mnie nadal :
- mały bak - zasięg max 600km - następnym razem raczej wezmę diesla min. 180KM (lepiej ~220KM)
- soft : gdy odbiorę połączenie tel. z poziomu kierownicy nie można już tą samą drogą wrócić do menu Radio/Audio - trzeba to robić na panelu
- włączanie/wylączanie tempomatu - w Renault odbywało się to jednym przyciskiem on/off - tutaj nadal się mylę, często muszę od nowa ustawiać prędkość
- gdzie i jak umieścić uchwyt na tel? (korzystam z Naviexpert w tel) - właśnie studiuję propozycje na forum, może coś znajdę
Mniej irytujące :
- za każdym razem zaraz po starcie konieczność wyłączenia Auto Engine Stop - brak możliwości wyłączenia na stałe,
- przycisk do zamykania bagażnika - dlaczego zamontowali go w pokrywie bagażnika a nie na dole ? (jak np. w Jeep), oszczędność kabi i wygoda użytkownika (zwłaszcza dla dzieci)
- zdarza mi się, że podczas manewrowania kierownicą zahaczam rękawami ubrania o wystające manetki przełączników na kierownicy
- brak dokładnego wskazania chwilowego spalania - skala z przesuwającym się paskiem zamiast konkretnej wartości,
- brak osłony progów - trzeba uważać przy wysiadaniu (po jeździe szczególnie po mokrej nawierzchni) - można łatwo ubrudzić sobie spodnie na wysokości łydki
- czyszczenie kamery cofania - dotyczy głównie zimy, kiedy szybko się brudzi i nie ma odpowiedniej widoczności (zdarzało mi się zatrzymywanie samochodu przed parkowaniem aby przeczyścić kamerę)